onsdag 23 januari 2013

Vintervitt

Ja, nu är julen över och snart hela januari. Denna månad är så jäkla låååång. Tråkig.
Nu suger man in alla nya vårfärger. Butiken fylls på med en massa nya saker och fina pastellfärger.
Har redan börjat så smått att köpa lite tulpaner, men tycker att de rosa färgerna får vänta någon vecka till. I skåneland har vi krispigt väder. Snö och hög luft. Underbart då solen vill titta fram, dock händer det inte så ofta.
En del projekt är ju på gång här hemma. Min man håller på att fixa en tvättstuga åt mig. Ska bli så skönt när man kan ha allt nere i källare. Nu när vår pelletspanna är borta så har källaren blivit en helt annan källare. Helt plötsligt har vi en våning till att vistas i. Många ideer där... ;-)
Tyvärr så har min tid blvit mindre sen jag började jobba. Både positivt och negativt. Många saker som har blivit lidande. Men så är det när man startar upp något nytt. Men det börjar lugna ner sig nu. Om en vecka ska allt i butiken vara klart inför våren så då kan man luta sig tillbaka och njuta av det man har byggt upp. tid till vänner och familj ska jag få massor utav hoppas jag. Och såklart till det som jag älskar, blogga!

Passar på att önska er en fin onsdag!!

                                                                 Kram M

2 kommentarer:

  1. Hej Marie, mysig blogg du har! :) ska kolla in den andra du tipsade om också. Hoppas allt är bra :)

    Kram,
    Amajla från Nille Hbg!

    www.thelifeofao.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Snällt av dig, tack så mycket! Ja det låter intressant, tror det hade varit riktigt roligt och givande. :)

    Ha det toppen så hörs vi!

    SvaraRadera